یاغیها معرفی شوند/ بازگشت مرتضی عقیلی به سینما /مرضیه برومند با خمار رکورد زد/ 112 کشور جهان در جشنواره فیلم شهر/ اشکهای یوسف تیموری برای علی انصاریان
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۰۱۰۲
اگرچه اخبار تلخ آبادان هنوز از خاطرمان نرفته است و تمام اخبار هفته گذشته در خصوص این اتفاق ناگوار برای هموطنانمان در فاجعه آبادان بود اما باید گفت در هفته ای که گذشت از عروسک های مرضیه برومند رونمایی شد ، مرتضی عقیلی به سینما برگشت و ابراهیم حاتمی کیا خبر از ساخت سریال حضرت موسی را داد.
اشک هفته ؛ یوسف تیموری در برنامه جوکر
یوسف تیموری که یکی از استثنائی ترین مهمانان جوکر از ابتدا تا الان بوده است و بی شک یکی از عوامل موفقیت و جذابیت این مجموعه در فینال به شمار می رود در حالیکه در اوج رقابت با دوستان طنازش می توانست برنده مسابقه جوکر باشد به یک باره با یاد علی انصاریان بغضش ترکید و با لبخندی که به هنرمندان فقید از جمله علی انصاریان ، مهرداد میناوند ، علی سلیمانی و .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیشکسوت هفته؛ جمال اجلالی
سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از بستری شدن جمال اجلالی به دلایل مشکلات گوارشی در بیمارستان گاندی خبر داد.
خبرگزاری برنا برای این هنرمند پیشکسوت آرزوی سلامتی و بهبودی دارد.
ستاره هفته؛ امیر جعفری
امیر جعفری را بارها با نقش های درخشان در آثار مختلف سینما و تلویزیون دیده ایم او که سابقه بازیگری اش به درخشش روی صحنه های مختلف تئاتر برمی گردد و با نقش های مختلفی در سینما و تلویزیون تماشاگرش را سورپرایز کرده است حالا با سریال یاغی در کنار محمد کارت و کلی بازیگر با استعداد نقش اسی را زندگی می کند تا یکی از اتفاقات ویژه شبکه نمایش خانگی بعد از مدتها رقم بخورد.
یاغی هفته؛ علی شادمان
وقتی که در فیلم شنای پروانه محمد کارت با نقشی عجیب و غریب توانایی هایش را به این کارگردان جوان اثبات کرد مشخص بود که بزودی در یک اتفاق ویژه همراه کارت ، علی شادمان خواهد درخشید.
او با سریال یاغی یکی از سخت ترین نقش های دوران زندگی حرفه ایش را تجربه کرده است و امیدوار است که با این مجموعه ویژه شبکه نمایش خانگی بزودی آماده یک اتفاق ویژه در سینما باشد.
سورپرایز هفته؛ عباس جمشیدی فر
وقتی که عباس جمشیدی فر با نقش وکیل در فیلم زخم کاری ساخته محمد حسین مهدویان دیدیم ، متوجه شدیم که او جدا از نقش های طنز و کاراکترهای تیپیکال بامزه می تواند نقش های جدی و حتی تلخ را هم به خوبی از آب در بیاورد و کار این اعتماد بعد از سریال خوشنام به مجموعه نمایش خانگی یاغی رسید تا این روزها او را با گریمی عجیب و غریب در نقشی عجیب وغریب تر رخ در رخ امیر جعفری با ساخته محمد کارت ببینیم.
رکورد هفته؛ شهرک کلیله و دمنه
بالاخره شهر کلیله و دمنه ساخته جدید مرضیه برومند توزیع شد تا همه طرفداران این کارگردان پیشکسوت و عروسک هایش با جدیدترین اتفاق عروسکی این روزها ملاقات داشته باشند.
نمی توان کتمان کرد که برومند در کار جدیدش برای مخاطبان طرفدار عروسک یک سورپرایز ویژه دارد.
شخصیت های جذاب عروسکی و صدا پیشه هایی که حالا با جسارت مرضیه برومند به سراغ لهجه ها و گویش های مختلف رفته اند و داستانی جذاب از آقای خمار و همسرش که به تازگی از دشت ناز به شهری پر از دود و آلودگی و سرقت کوچ کرده اند.
جشنواره هفته؛ جشنواره فیلم شهر
هفته گذشته پس از دو ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در بخش بین الملل از کشورهای متعددی فیلم های سینمایی و داستانی، مستند و انمیشن بلند، کوتاه و نیمه بلند متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره شدند.
در این میان پنج کشوری که بیشترین تعداد آثار را به جشنواره ارسال کرده اند می توان به کشور هندوستان با 336 فیلم، برزیل با 127 فیلم، ترکیه با 112 فیلم، ایالات متحده امریکا با 89 فیلم و ایتالیا با 75 فیلم اشاره کرد.
پس از این پنج کشور نیز اسپانیا با 74 اثر، فرانسه با 70 اثر، آرژانتین با 60 اثر، چین با 55 اثر و انگلستان با 49 اثر در رتبه پنجم تا دهم قرار دارند. کشورهای مالدیو؛ سودان، بورکینافاسو؛ بنین؛ کامرون؛ تانزانیا، سنگال، عربستان سعودی؛ بحرین و سودان نیز ده کشوری هستند که با یک فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند.
هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با هدف ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی– اسلامی در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، « مسابقه سینمای بین الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش های هنری شهری» و «بخش جنبی» شامل کارگاه-های آموزشی، نقد و بررسی، نمایش ویژه فیلم های ایران و جهان و تقدیر و بزرگداشت اساتید و هنرمندان حوزه های مختلف توسط موسسه تصویر شهر – سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تابستان 1401 در تهران و به دبیری مجید اکبرشاهی برگزار می شود.
نگرانی هفته؛ بیماری علی عبادت طلب
علی عبادتطلب بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من به دلیل تصادفی که در سال 1397 داشتم تا امروز 28 بار عمل جراحی کردم و در واقع برای انجام این عملها همه زندگیام را فروختم و از هیچ کسی درخواست کمک نکردم و همه مسئولان و نهادها از وضعیت من اطلاع داشتند و هیچکس اقدامی برای کمک به من انجام نداد.
علی عبادت طلب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در بستر بیماری به سر می برد در گفتگو با خبرگزاری برنا از وضعیت بیماری اش گفت که به عنوان گفتگوی هفته آن را از نظر می گذرانید.
علی عبادتطلب بازیگر سریالهای «تب سرد»، «خط شکن» و «کلانتر 3» که 4 سال پیش به دلیل تصادف با مشکلات جسمی بسیاری روبرو شده، امروز در شرایطی است که دیگر توان پرداخت هزینههای درمان خود را ندارد.
خبرگزاری برنا برای این هنرمند عزیز آرزوی سلامتی دارد.
دیدار هفته؛ معاون سیما
هفته گذشته (سه شنبه) محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی امروز در جمع صمیمانه استادان و دانشجویان دانشگاه صداوسیما حضور یافت و به دغدغه های دانشجویان پاسخ داد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن برمهانی در ابتدای این نشست از دوران تحصیل خودش در دانشگاه صداوسیما یاد کرد و گفت:بنده سال ۷۹ وارد دانشگاه صداوسیما شدم و سال ۸۱ به شبکه هاى العالم و سپس به پرس تی وی رفتم و حوزه فعالیتم امور بین الملل رسانه بوده است
برمهانی در خصوص مطالبه دانشجویان برای داشتن عنوان شغلی مناسب، بیان کرد: برای کسب جایگاهی که خود را محق آن می دانید نباید از حرکت بایستید، بلکه باید بجنگید، بنده هم با همین باور همواره تلاش کرده ام و گاه برخی موقعیت ها را نپذیرفتم
زمینه را برای مشارکت دانشجویان در تولیدات تلویزیونی فراهم میکنیم
معاون سیما درباره حمایت از تولیدات دانشجویی گفت: ایجاد یک برند براى تولیدات دانشجویی یکی از بایدهای ماست. لازم هست که برای پخش این گونه تولیدات در سیما فضای لازم فراهم شود، یعنی تولیدات دانشجویی برای شبکه و زمانی مخصوص انجام شود نه اینکه برنامه ای تولید شود و بعد به دنبال محل پخش آن بگردیم
وی ادامه داد:می توانیم در تفاهم با دانشگاه سازمان امکان استفاده دانشجویان از ظرفیت های سیما نظیر شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران (زنده یاد علی حاتمی) و استودیوهای تلویزیونی را فراهم کنیم
معاون سیما در پاسخ به دغدغه دانشجویان مبنی بر استفاده از ظرفیت های دانشجویی در زمینه های پژوهشی و محتوایی بیان کرد: بنده پیش تر که مدیرکل تامین و رسانه بین الملل بودم نامه ای به آقای اسفندیاری ریاست دانشگاه سازمان نوشتم و همین نکات را بیان کردم
وی ادامه داد: در مجموعه مانیتورینگ و راهبری محتوایی برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه در آن حضور داشته و فعال بوده و هستند. این افراد در موضوعات مختلف حتى به ریاست سازمان نیز تحلیل ارائه داده اند
برمهانی از تقویت تعامل معاونت سیما و دانشگاه سازمان خبر داد و اعلام آمادگی کرد که دانشجویان دانشگاه صداوسیما بتوانند دوره های کارورزی خود را به صورت حرفه ای در مرکز طرح و برنامه سیما سپری کنند
بازگشت هفته : مرتضی عقیلی
مرتضی عقیلی بازیگر باسابقه، قصد دارد با فیلمی به کارگردانی خودش، به سینماها بازگردد. «کویت پنجاه پنجاه» نام فیلمنامه تازهای است که مرتضی عقیلی خودش آن را نوشته و قرار است کارگردانی کند. عقیلی به تازگی در تئاتر «فلزات چکشخوار» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ایفای نقش داشت.
«کویت پنجاه پنجاه» رویکردی تازه به مشکلات جوانان و دردهای آنان در جامعه در حال گذار ایران دارد، ضمن اینکه از مایههای ملودرام نیز بهره برده است.
مرتضی عقیلی که سابقه بازی در بیش از صد فیلم سینمایی دارد و کارگردانی و تهیه کنندگی آثاری همچون «گلهای کاغذی »، «بی گناه»، «جای امن» و «فاصله » را انجام داده، با وقوع انقلاب فقط در حیطه بازیگری به یک فیلم «پنجمین سوار سرنوشت» به عنوان بازیگر رضایت داد و به دلیل ممنوع الفعالیت شدن، رهسپار اسپانیا و سپس آمریکا شد.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: سینما علی شادمان یوسف تیموری عباس جمشیدی فر مجتبی احمدی جمال اجلالی سریال یاغی دانشگاه صداوسیما سینما و تلویزیون خبرگزاری برنا مرضیه برومند مرتضی عقیلی بین الملل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی «محرمانه لسآنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می گیرد
همشهری آنلاین: تعداد فهرستهای برترینهای تاریخ سینما تقریبا به اندازه تعداد رسانههای معتبر است. اعتبار یک رسانه به نویسندگانش است، رسانه دیگر به قدمتش و یک رسانه هم به گستره وسیع مخاطبانش. وبسایت «راتن تومیتوز» (گوجههای گندیده) هم که نقدهای منتقدان و واکنشهای آنلاین تماشاگران به فیلمها و سریالها را گردآوری میکند، فهرستی از ۳۰۰ فیلم برتر همه ادوار دارد که توسط منتقدان مورد تایید این وبسایت و کاربرانش انتخاب شدهاند. ۱۰ فیلم نخست این فهرست صلاحیت منتقدان مورد تایید این وبسایت و جدیت کاربرانش را کاملا عیان میکند.
۱. محرمانه لس آنجلس (کرتیس هنسن، ۱۹۹۷)نئونوآری معمایی که سیاهی و تباهی رسوخ کرده در جان و روح شهر و آدمهایش را در نهایت استادی به تصویر میکشد و گروه بازیگران نامدارش از جمله راسل کرو، کوین اسپیسی، گای پیرس، جیمز کرامول، دنی دویتو، دیوید استراترن و کیم بیسینگر یکی از بهترین نقشآفرینیهایشان را در آن به نمایش گذاشتند.
۲. پدرخوانده (فرانسیس فورد کاپولا، ۱۹۷۲)هرچه زمان میگذرد، بر تعداد طرفداران و عشاق این شاهکار فرانسیس فورد کاپولا افزوده میشود. نسلهای جدید از دیدنش شگفتزده میشوند و نسلهای قدیمیتر با تماشای آن یاد روزهایی میافتند که سینما بهتر از امروز بود. اپرای گنگستری کاپولا به شیوهای چشمنواز و مسحورکننده داستان یک خانواده گنگستر را روایت میکند.
۳. کازابلانکا (مایکل کورتیز، ۱۹۴۲)مخالفانش آن را عاشقانهای آبکی میدانند و دوستدارانش یکی از بهترین عاشقانههای تاریخ سینما را به نامش سند زدهاند. در هر صورت نمیشود انکار کرد که فیلم مغناطیسی دارد که تماشاگرش را از اول تا آخر با خود همراه میکند و از رابطه ریک (همفری بوگارت) و الزا (اینگرید برگمن) الگویی ازلی و ابدی برای فداکاری عاشاقانه میسازد.
۴. هفت سامورایی (آکیرا کوروساوا، ۱۹۵۴)درامی حماسی که فقط داستانش حماسی نیست. ماجرای نوشتن فیلمنامه، ساخت و اکرانش هم به اندازه داستان خود فیلم حماسی و شورانگیز است. این فیلم صرفا مواجهه گروهی سامورایی با گروهی راهزن نیست. در پس پیرنگ ساده آن داستان واژگونی نظامی طبقاتی نهفته است که با جسارت به خرج دادن تعدادی کشاورز و فداکاری ۷ سامورایی ممکن میشود.
۵. انگل (بونگ جون هو، ۲۰۱۹)داستان شکاف میان فقرا و اغنیا دستمایه فیلمهای فراوانی بوده و تعابیر و تفاسیر سیاسی و اجتماعی گوناگونی از این آثار شده است؛ اما احتمالا کمتر فیلمی مثل «انگل» توانسته با داستانی هیجانانگیز و سرگرمکننده یکی از دیرپاترین اشکال فرادستی و فرودستی انسان را به نقد بکشد. استقبالی که ظرف این چند سال از فیلم شده بیشتر از کیفیت فیلم گویای وضع کنونی جهان و آگاهی انسان امروزی به ساختارهای اقتصادی ناعادلانه آن است.
۶. فهرست شیندلر (استیون اسپیلبرگ، ۱۹۹۳)سال ۲۰۲۳ که «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر به نمایش درآمد، در اغلب نقدها به مفهوم «ابتذال (پیشپاافتادگی) شر» برای توضیح و تفسیر آن استناد شد. اما درست ۳۰ سال قبل، اسپیلبرگ در «فهرست شیندلر» نشان داد تنها راه مقابله با هر شر و اهریمنی بر صدر نشاندن انسان فارغ از هر نوع تعصب و افراطیگری است.
۷. تاپ گان: ماوریک (جوزف کوشینسکی، ۲۰۲۳)نه آنقدر زمانی از اکران فیلم گذشته که صلاحیت ورود به جمع برترینهای تاریخ سینما را پیدا کرده باشد، و نه واقعا خود فیلم از چنان کیفیتی برخوردار است که حضورش در جایگاه هفتم ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما مایه تحیر نشود. جز طراحی صحنههای اکشن فیلم که در میان فیلمهای زیرژانر نبرد هوایی واقعا درخشان است، مهمترین امتیاز فیلم حضور تام کروز است.
۸. داستان اسباب بازی ۲ (جان لستر، ۱۹۹۹)وودی و باز لایتر ۴ سال بعد از موفقیت قسمت نخست این فیلم برگشتند و توانستند با داستانی جذاب موفقیتی بیش از قسمت اول در گیشه کسب کنند. در قسمت دوم، ماجراجویی عروسکها ابعاد وسیعتری پیدا میکند و مفاهیمی مثل دوستی و ازخودگذشتگی با تاروپود داستان عجین میشود.
۹. محله چینیها (رومن پولانسکی، ۱۹۷۴)جیک گیتس (جک نیکلسون)، کارآگاه خصوصی لس آنجلسی که متخصص افشای خیانتهای زناشویی است، توسط زنی استخدام میشود تا پرده از راز خیانت شوهرش بردارد، اما هرچه ماجرا پیش میرود، داستان ابعاد پیچیدهتری پیدا میکند و خیانت بزرگتری از سوی سیاسیون به مردم و نسل آینده افشا میشود.
۱۰. در بارانداز (الیا کازان، ۱۹۵۴)فیلم ۸ اسکار اصلی را برای خود کرد، اما بزرگترین میراثش شمایل مرد جوان یاغی و سرکشی است که تاریخ بازیگری را به قبل و بعد از خودش دو نیم میکند. مارلون براندو در نقش تری مالوی استانداردهای جدیدی برای جواناولهای مرد سینما خلق کرد: سرکش، ناسازگار، بدقلق و در عین حال دلنازک و از نظر روحی شکننده.
کد خبر 849738 منبع: همشهری آنلاین برچسبها سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان مجله سينماى جهان بازیگران سینما و تلویزیون جهان